Proiectele pentru amenajarea unor centuri pentru localităţile Azuga, Buşteni, Comarnic, Păuleşti şi Mizil intră într-o nouă etapă, după ce autorităţile prahovene au aprobat în această săptămână studiile de fezabilitate şi indicatorii tehnico-economici. Valoarea totală a investiţiilor e estimată la 854 de milioane de lei, din care peste 42 de milioane de lei, echivalentul a peste 8,5 milioane de euro, ar urma să meargă numai pentru exproprieri de terenuri.
Consiliul Judeţean Prahova a aprobat, în această săptămână, studiile de fezabilitate şi indicatorii tehnico-economici aferenţi proiectelor de realizare a patru şosele de centură, pentru localităţile Mizil, Comarnic şi Păuleşti şi pentru varianta Azuga-Buşteni. Numai pentru dobândirea terenului, administraţia judeţeană ar trebui să achite între 42,4 şi 54,9 milioane de lei. Diferenţa vine de la proiectul pentru centura oraşului Mizil, unde studiul de fezabilitate propune două scenarii. În prima variantă, proiectul ar urma să aibă o valoare totală de 78 de milioane de lei, iar dobândirea unor terenuri necesare ar urma să coste aproape 4,8 milioane. În scenariul doi, cu un traseu ceva mai complicat, costul total urcă până la 113 milioane, iar valoarea prevăzută pentru exproprieri ar fi de 17,2 milioane. Cum primul scenariu are şansele mai mari de a fi aplicat, ne vom raporta la această sumă.
Cât ar trebui să plătească autorităţile pentru exproprieri la fiecare proiect
Pentru centura comunei Păuleşti, titularul proiectului ar avea de plătit 6,1 milioane de lei pentru dobândirea terenurilor, dintr-un total de 150,3 milioane de lei la care se ridică întregul proiect, cu tot cu TVA.
Pentru centura oraşului Comarnic, proiectul e estimat la 172,2 milioane de lei, iar pentru exproprieri ar fi nevoie de o sumă de aproape 9,3 milioane.
Cea mai mare valoare este la varianta Azuga - Buşteni, pentru că vorbim de două localităţi şi de o zonă cu relief accidentat, astfel că proiectanţii au estimat întregul obiectiv de investiţii la o valoară astronomică, de peste 453 de milioane de lei. Ca să aveţi un termen de comparaţie, cam atât e bugetul municipiului Ploieşti într-un an prost, fără să luăm în calcul fondurile europene sau rectificările ocazionale venite de la bugetul de stat pe diverse categorii de cheltuieli. Din această sumă totală, pentru exproprieri e calculată o cheltuială de aproape 22,3 milioane de lei.
Varianta ocolitoare Băneşti-Valea Doftanei, practic o centură a municipiului Câmpina, care totodată ar urma să lege DN1 de viitorul drum Câmpina - Valea Doftanei - Brădet, urmează să fie realizată de Compania Naţională de Investiţii, din subordinea Ministerului Dezvoltării. Pentru cel puţin alte trei şosele de centură, cele pentru Comarnic, Mizil şi Păuleşti, autorităţile prahovene speră la fonduri tot de la Ministerul Dezvoltării, dar prin Programul Naţional de Investiţii "Anghel Saligny".
Urmăreşte pagina de Facebook „Telegrama” pentru ştiri şi analize de ultimă oră!