Direcția Regională de Drumuri și Poduri București anunță că, în această perioadă, la Valea Orății se derulează lucrări de montare armătură, precum și de cofrare și turnare beton la intradosul viaductului de pe DN1.
Lucrările au început în primăvară și vizează intervenții la un obiectiv vechi de aproape 100 de ani, aflat într-o stare avansată de degradare.
Reparațiile ar trebui să dureze 10 luni, interval în care vor fi și perioade în care vor fi instituite retricții de trafic.
,,Viaductul a fost construit în anul 1925, fiind proiectat să preia încărcările clasei I de încărcare, convoiul german de calcul (încărcare cu compresor și oameni). Aplicarea lucrărilor de întreținere prevăzute asigură readucerea viaductului la condițiile de exploatare prevăzute în proiectul inițial în condiții normale de desfășurare a circulației rutiere și pietonale, garantate pentru o durată de exploatare de 30 de ani. Lățimea părții carosabile de 5 metri cu restricționarea circulației pe o singură bandă a impus lărgirea viaductului pentru 2 benzi. Lărgirea viaductului s-a realizat în 1978 prin execuția unui viaduct cu aceeași schemă statică, boltă dublu încastrat din vbeton armat cu lățimea de 3,5 metri, în aval de viaductul existent”, menționează expertiza tehnică în baza căreia s-a luat decizia demarării efectuării reparațiilor.
CNAIR a primit două oferte pentru reparațiile de aproape 6 milioane de lei la viaductul „Valea Orății” de pe DN1, de la Posada