Noul drum Transbaiul, estimat la 303 milioane de euro

Noul drum Transbaiul, estimat la 303 milioane de euro
Traseul propus pentru Transbaiul are o lungime de aproape 90 de kilometri (Foto: Consiliul Judeţean Prahova)
Image
Ne vedem și pe Facebook!
Image
Rămâi conectat, cu Google News!

Consiliul Judeţean Prahova a aprobat vineri studiul de fezabilitate pentru proiectul Transbaiul, drumul care va uni Azuga şi Buşteni de Valea Doftanei, traversând Munţii Baiului, continuând până la Gura Vitioarei şi asigurând, practic, o legătură între Valea Prahovei şi Valea Teleajenului. Întregul proiect e estimat la nu mai puţin de 1,5 miliarde de lei, echivalentul a aproape 303 milioane de euro.

Proiectul prevede construirea unei şosele noi, pe tronsonul nordic, respectiv reabilitarea şi modernizarea unor drumuri judeţene deja existente, pe ruta Valea Doftanei - Gura Vitioarei.

Despre Transbaiul se vorbeşte de peste un deceniu în judeţ, drumul fiind văzut drept răspunsul propus de Prahova la Transfăgărăşan sau Transalpina, ideea fiind de a crea, practic, două şosele, una pornind din Azuga, cealaltă din Buşteni, care la un moment dat se unesc şi continuă până la Valea Doftanei, traversând Munţii Baiului. Reprezentanţii Consiliului Judeţean au decis să ducă ideea mai departe, continuând traseul până la Gura Viitoarei. Astfel, s-ar crea o legătură rutieră care să unească Valea Prahovei de Valea Doftanei şi Valea Teleajenului, adică DN1 de DN1A, în contextul în care sistemul rutier din Prahova, evident condiţionat de relief, este foarte bine dezvoltat pe relaţia sud-nord, dar mai puţin pe relaţia vest-est.

Transbaiul va avea 90 de kilometri şi va costa 1,5 miliarde

În forma propusă de Consiliul Judeţean, noul drum Transbaiul va avea o lungime totală de aproape 90 de kilometri, traversând şapte localităţi, cu o populaţie de 35.000 de locuitori.

"Prin realizarea obiectivului de investiții se va asigura conectivitatea între mai multe tronsoane de drumuri județene, începând din orașul Azuga, respectiv Bușteni, traversând Golul alpin Munții Baiului până la Trăisteni și continuând pe DJ 102I (Trăisteni - Teșila), DJ 101T (Teșila - Vărbilău), DJ 102 (Vărbilău - Poiana Vărbilău) și DJ 100G (Poiana Vărbilău - Gura Vitioarei), până în comuna Gura Vitioarei, reprezentând o variantă alternativă la DN1", se arată în documentaţia care a însoţit proiectul de hotărâre aprobat vineri, cu unanimitate de voturi, de către consilierii judeţeni.

"Prin implementarea proiectului, tronsoanele drumurilor județene vor beneficia de un profil nou, modernizat și reabilitat care va contribui la sporirea considerabilă a capacității portante, asigurând condiții de siguranță rutieră atât a locuitorilor, cât și a celor care tranzitează zona, utilizând acest drum cu deschidere către căile rutiere naționale și direct către cele europene care fac parte din rețeaua TEN-T", se mai arată aici.

Valoarea totală estimată a investiţiei se ridică la aproape 1,5 miliarde de lei cu tot cu TVA, echivalentul a aproximativ 303 milioane de euro, potrivit datelor din studiul de fezabilitate aprobat vineri de CJ Prahova.

Durata de realizare a investiţiei este estimată la 48 de luni.

Consiliul Judeţean a obţinut fonduri europene printr-un program pentru asistenţă tehnică şi speră să obţină o finanţare nerambursabilă pentru execuţia lucrărilor în viitoarul exerciţiu financiar al Uniunii Europene.

Urmăreşte pagina de Facebook „Telegrama” pentru ştiri şi analize de ultimă oră!

Image