Primarul Ploieştiului propune o nouă asociaţie de transport metropolitan, din care să nu facă parte Consiliul Judeţean

Primarul Ploieştiului propune o nouă asociaţie de transport metropolitan, din care să nu facă parte Consiliul Judeţean
Image
Ne vedem și pe Facebook!
Image
Rămâi conectat, cu Google News!

După ce se declarase nemulţumit de statutul propus de Consiliul Judeţean pentru viitoarea asociaţie de transport metropolitan, primarul Ploieştiului, Andrei Volosevici, a venit cu propria propunere de asociaţie. Ambele variante intră joi în dezbaterea Consiliului Local, forul legislativ al Ploieştiului.

Consiliul Judeţean Prahova a propus crearea unei asociaţii de dezvoltare intercomunitară, alături de Ploieşti şi de localităţile din împrejurimi, pentru gestionarea transportului de călători în această zonă. Conform propunerii, ADI "Mobilitate Prahova", aşa cum a fost botezată asociaţia, ar urma să aibă 15 membri. Statutul a fost deja aprobat de CJ, iar acum intră în dezbaterea localităţilor. De altfel, în şedinţa de joi, programată de la ora 16.00, Consiliul Local Ploieşti ar urma să dezbată două proiecte, prin care îşi dă acordul pentru asociere, respectiv aprobă constituirea asociaţiei. În paralel, primarul Andrei Volosevici a iniţiat un alt proiect de hotărâre, care propune crearea Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară de transport public local "Zona metropolitană Ploieşti".

Două asociaţii, viziuni diferite

Asociaţia de transport metropolitan propusă de primar nu include şi Consiliul Judeţean, conform actului constitutiv publicat pe site-ul municipalităţii. Ceilalţi 14 membri rămân neschimbaţi. Este vorba despre localităţile Ploieşti, Băicoi, Boldeşti-Scăeni, Plopeni, Ariceştii Rahtivani, Blejoi, Bucov, Berceni, Bărcăneşti, Brazi, Păuleşti, Râfov, Târgşoru Vechi şi Valea Călugărească.

La o analiză rapidă, se observă şi că varianta propusă de primar se dovedeşte mult mai deschisă spre varianta încredinţării serviciului de transport către un operator. Aici a fost, de altfel, unul dintre principalele motive de neînţelegeri, după ce reprezentanţii Consiliului Judeţean anunţau că iau în calcul două variante, una de organizare a unei licitaţii şi una de creare a unui operator direct în subordinea ADI-ului, în timp ce primarul Ploieştiul a reclamat că există riscul ca asta să ducă la desfiinţarea TCE. În statutul propus de CJ pentru ADI "Mobilitate Prahova" se prevede c-ar putea exista unul sau mai mulţi operatori, iar printre obiectivele asociaţiei se numără elaborarea documentaţiilor de atribuire a contractului sau contractelor de servicii publice, stabilirea condiţiilor de participare şi încheierea contractului/contractelor în numele unităţilor administrativ-teritoriale implicate. De cealaltă parte, în varianta propusă de primar, statutul Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară de transport public local "Zona metropolitană Ploieşti" prevede existenţa unui unic operator, iar printre obiectivele viitorului ADI se numără elaborarea documentaţiilor de atribuire şi a criteriile de selecţie "cu excepţia situaţiei atribuirii directe conform Legii nr. 51/2006 cu modificările şi completările ulterioare şi a Legii nr. 92/2007 cu completările şi actualizările ulterioare".

La rândul său, directorul TCE Ploieşti, Alexandri Nicolae, a susţinut public varianta unei încredinţări directe a serviciului către operatorul municipalităţii, argumentând că, în condiţiile actuale, TCE nu ar putea să participe la o licitaţie, câtă vreme are deja un contract de delegare directă.

Urmăreşte pagina de Facebook „Telegrama” pentru ştiri şi analize de ultimă oră!

Image