Consiliul Judeţean Prahova a aprobat, în această săptămână, studiul de fezabilitate şi indicatorii aferenţi proiectului de construire a unei centuri pentru oraşele Azuga şi Buşteni, aprobând totodată şi declanşarea exproprierilor. Proiectul este unul extrem de ambiţios, cu o evaluare de cost astronomică, de 453 de milioane de lei, şi include nouă poduri, trei viaducte, două subtraversări, un semitunel, mai multe giratorii şi mulţi kilometri de consolidări de teren şi devieri de cursuri de ape.
Noua şosea de centură a oraşelor Buşteni şi Azuga ar urma să aibă o lungime totală de aproape 7,2 kilometri, urmând să se intersecteze în trei locuri cu Drumul Naţional 1 şi să treacă, pe anumite sectoare, foarte aproape de albia râului Prahova. Proiectul cuprinde un viaduct cu o lungime de 100 de metri, între kilometrii 4+260 şi 4+360, într-o zonă cu relief foarte accidentat şi cu diferenţe mari şi neregulate de înălţime. Tot la categoria pasaje şi viaducte, studiul de fezabilitate mai prevede un pasaj de aproape 800 de metri lungime, în prima parte a traseului, care include în structura sa un viaduct cu 18 deschideri şi o lungime totală a suprastructurii de peste 613 metri, alături de un viaduct de acces şi unul de ieşire. În fine, un al doilea pasaj e prevăzut între kilometrii 6+860 şi 7+060, având structura alcătuită dintr-un viaduct cu cinci deschideri, în care prima deschidere trece peste strada Prahova, a doua traversează râul Prahova, iar a treia traversează calea ferată Bucureşti - Braşov, conform studiului de fezabilitate.
3 viaducte, 9 poduri, un semitunel
Pe lângă viaducte, proiectul include şi nu mai puţin de nouă poduri, dintre care opt peste râul Prahova şi unul peste pârâul Jepilor. Vor exista şi două subtraversări de drumuri, la kilometrul 3+050, la intersecţia cu strada Zamora, şi respectiv între kilometrii 5+240 şi 5+290, pe sub DN1 şi calea ferată.
Între bornele 6+700 şi 6+860, lângă Gara Azuga, e prevăzut un semitunel. Explicaţia proiectantul este că pe acest tronson "se întâlnesc pe o suprafaţă restrânsă cursul râului Prahova, versantul stâncos de pe malul drept al acestuia, calea ferată Bucureşti-Braşov în imediata vecinătate a staţiei CF Azuga", aşa că este propusă amenajarea unui semitunel parţial îngropat în peretele muntelui, care să permită traversarea unei zone cu potenţial de alunecări de teren, evitarea plăţii unor exproprieri suplimentare şi evitarea construirii de poduri sau pasaje care ar fi presupus cheltuiali mai mari, conform datelor din acelaşi studiu. "Acest semitunel va avea un perete spre masivul existent, cu rol de zid de sprijin, deasupra un şir de dale din beton armat care se vor sprijini cu un capăt pe zidul de sprijin, iar cu celălalt capăt pe o grindă continuă aşezată pe un şir de stâlpi din beton armat legaţi la partea inferioară cu o fundaţie turnată monolit. Lăţimea părţii carosabile în semitunel este de 9 metri. Partea carosabilă este încadrată de două trotuare cu lăţimea de 1,90 metri. Pe trotuare sunt amplasate parapete de siguranţă", se mai arată în studiul de fezabilitate.
{cwgallery}
Pe râul Prahova se propune amenajarea de regularizări în zonele din imediata vecinătate a noului drum, iar proiectul propune şi mai multe tronsoane unde se vor face lucrări de consolidare, care cuprind realizarea de fundaţii adâncite, de tip L, cu o înălţime de 2 metri, şi realizarea de ziduri de sprijin din prefabricate din beton armat, cu înălţimi de 2,5, 4 sau 8 metri.
Proiectul are o valoare totală estimată la 453.539.529 de lei, echivalentul a aproximativ 91 de milioane de euro. Din această sumă, aproape 22,3 miliaone de lei ar fi necesare numai pentru exproprieri de terenuri.
Urmăreşte pagina de Facebook „Telegrama” pentru ştiri şi analize de ultimă oră!