Uniunea Asociaţiilor de Proprietari cere ANULAREA regulamentului de închiriere a parcărilor din Ploieşti

Uniunea Asociaţiilor de Proprietari cere ANULAREA regulamentului de închiriere a parcărilor din Ploieşti
Image
Ne vedem și pe Facebook!
Image
Rămâi conectat, cu Google News!

Aprobat la finalul lunii decembrie şi modificat recent, regulamentul pentru închirierea locurilor de parcare din Ploieşti este în continuare contestat de foarte multă lume. După ce, iniţial, susţinuse demersul, propunând totuşi o serie de îmbunătăţiri, conducerea Uniunii Asociaţiilor de Proprietari Prahova s-a alăturat contestatarilor, solicitând anularea hotărârilor de Consiliu Local care vizează închirierea locurilor de parcare.

UAP Prahova a transmis o plângere prealabilă, solicitând anularea hotărârii adoptate în decembrie de forul legislativ şi a hotărârii de modificare din acest an. În caz contrar, conducerea Uniunii Asociaţiilor de Proprietari avertizează că se va adresa instanţei de juridic-contencios. În plângerea transmisă administraţiei ploieştene, UAP arată că există "revoltă" la nivelul administratorilor şi preşedinţilor de asociaţii, din cauza condiţiilor şi obligaţiilor din actualul regulament. UAP Prahova mai arată că, din toate datele, dacă locurile vor fi amenajate ca la carte, vor fi spaţii disponibile doar pentru aproximativ 40% din numărul total de maşini din Ploieşti. Oricum -reclamă reprezentanţii uniunii - cei de la SGU n-au mişcat nimic până acum nici măcar pentru identificarea şi marcarea acestor locuri şi aşa puţine.

"Apreciem aprobarea hotărârii Consiliului Local la acest moment ca fiind neoportună întrucât la nivelul municipiului Ploieşti nu există în prezent o inventariere clară a locurilor de parcare şi din estimările unităţii administrativ teritoriale sunt aproximativ 40.000 locuri de parcare aferente asociaţiilor de proprietari. Totodată din evidenţele fiscale numărul autoturismelor de pe raza municipiului Ploieşti este în jur de 100.000. Prin urmare la un calcul elementar spaţiile de pe domeniul public aferente asociaţiilor de proprietari asigură doar un procent de 40% din necesarul locurilor de parcare aferente asociaţiilor de proprietari. Apreciem că aceste evidenţe vor conduce în mod inevitabil la licitaţii pentru locurile de parcare, iar tarifele stabilite prin hotărârea menţionată vor fi caduce, obligând cetăţenii municipiului Ploieşti să plătească tarife exorbitante şi să ajunga la conflicte atât pentru obţinerea locurilor de parcare cât şi la momentul folosirii locurilor de parcare", se arată în plângerea transmisă către administraţia locală.

Cumva ca să-i împace pe consilierii locali, conducerea UAP propune spre dezbatere şi o potenţială soluţie, de instituire a unei "taxe de parcare în jurul sumei stabilite prin HCL 521/2019 pe zone într-un cont separat al Primăriei pe o perioadă determinată de timp, bani care să fie folosiţi în vederea amenajării locurilor de parcare de pe lângă asociaţiile de proprietari în vederea acoperirii unui procent de minim 80% din numărul necesar de locuri". Totuşi, rămâne de văzut câtă lume va îmbrăţişa această propunere. Ştim că bugetul local înseamnă tot banii ploieştenilor, dar în cazul de faţă ar fi vorba despre o plată suplimentară, din care municipalitatea să facă nişte amenajări, pe baza cărora, peste un timp, să înceapă să le ceară şi mai mulţi bani oamenilor. Vi se pare corect?

Image