Consiliul Judeţean a semnat contractul pentru studiul de fezabilitate aferent viitorului drum Transbaiul, care va traversa şapte localităţi, de la Azuga la Gura Vitioarei. Studiul, estimat să dureze şase luni, este finanţat din fonduri europene, cu şanse mari ca şi lucrările propriu-zise să primească finanţare de la UE în viitoarea perioadă de contractare.
Preşedintele Consiliului Judeţean Prahova, Iulian Dumitrescu, a semnat luni contractul pentru servicii pentru elaborarea studiului de fezabilitate aferent obiectivului de investiții de accesibilizare a golului alpin şi de extindere a traseului până la Gura Vitioarei. Practic, noua şosea ar urma să înceapă din nord-vestul judeţului Prahova, de la Azuga, traversând Munţii Baiului şi trecând prin Buşteni şi Valea Doftanei. Mai departe, traseul va continua prin Bertea, Aluniş, Vărbilău şi Gura Vitioarei, suprapunându-se pe mai multe drumuri judeţene existente, care urmează să fie extinse şi modernizate. La finalul lucrărilor, noua şosea ar urma să asigure o conexiune de la vest la est între Valea Prahovei, Valea Doftanei, Valea Slănicului şi Valea Teleajenului.
Studiul de fezabilitate va dura şase luni
Valoarea SF-ului se ridică la suma de 3.326.930 de lei cu TVA, din care 2.610.616 lei sunt asiguraţi din fonduri nerambursabile, iar diferenţa e asigurată de Consiliul Judeţean. Finanţarea este asigurată prin Programul Operaţional Asistenţă Tehnică, un program care aduce fonduri în sesiunea 2014-2020 pentru pregătirea unor proiecte la care lucrările vor putea fi realizate, tot din fonduri europene, în viitoarea perioadă de programare. Asta înseamnă, mai simplu spus, că sunt toate şansele ca lucrările la viitorul drum să fie realizate tot din bani europeni, cel mai probabil din 2024 încolo.
Studiul de fezabilitate va fi realizat de asocierea de firme SC TOTAL ROAD SRL şi SC BETA COPS SRL, iar durata de elaborare este de 180 de zile.
Traseul viitorului drum Transbaiul va avea o lungime de aproximativ 88,6 km, asigurând conectivitatea a şapte unități administrativ-teritoriale (Azuga, Buşteni, Valea Doftanei, Bertea, Aluniş, Vărbilău şi Gura Vitioarei) și urmând să deservească minimum 35.000 utilizatori, a mai anunţat Consiliul Judeţean.
"Prin realizarea obiectivului de investiții se va asigura îmbunătățirea accesului la TEN-T și a mobilității transfrontaliere, inclusiv dezvoltarea unei mobilități judeţene, regionale şi naționale durabile, reziliente în fața schimbărilor climatice, inteligente și intermodale, asigurând condiții de siguranță rutieră atât a locuitorilor, cât și a celor care tranzitează zona, conectivitatea între mai multe tronsoane de drumuri județene, începând din orașul Azuga, respectiv Bușteni, traversând Golul alpin Munții Baiului până la Trăisteni și continuând pe DJ 102I (Trăisteni– Teșila), DJ 101T (Teșila – Vărbilău), DJ 102 (Vărbilău – Poiana Vărbilău) și DJ 100G (Poiana Vărbilău – Gura Vitioarei), până în comuna Gura Vitioarei. De asemenea se va asigura conectivitatea directă cu rețeaua TEN-T prin intermediul drumului european E 60 (DN 1) și DN 1A", se mai arată într-un comunicat de presă transmis marţi de CJ Prahova.
"Totodată prin asigurarea conectivităţii directe cu reţeaua TEN-T, vor contribui la reducerea emisiilor de carbon prin descongestionarea traficului pe Valea Prahovei, ca alternativă la acesta, precum şi facilitarea mobilităţii forţei de muncă în zonă, dar şi dezvoltarea economică durabilă a regiunii. Finalizarea lucrărilor de modernizare, reabilitare și extindere va asigura un traseu format din mai multe tronsoane de drumuri județene ce vor corespunde din punct de vedere tehnic standardelor europene în vigoare privind siguranța rutieră, marcaje rutiere, indicatoare de circulație, precum și amenajarea curbelor și pantelor, contribuind la siguranța și confortul în trafic al utilizatorilor", mai transmite Consiliul Judeţean.
Urmăreşte pagina de Facebook „Telegrama” pentru ştiri şi analize de ultimă oră!