#SePoate! Dezvoltarea imaginii unei localităţi prin sport. Uite un exemplu cu mare priză la public peste Ocean

sport ploiesti leapsa parkour competitive tag
Image
Ne vedem și pe Facebook!
Image
Rămâi conectat, cu Google News!

În rubrica de soluţii creative şi idei inedite pentru autorităţi, luna septembrie este dedicată sportului şi modului în care acesta poate contribui nu numai la îmbunătăţirea stării generale de sănătate a populaţiei, dar şi la dezvoltarea comunităţii locale şi promovarea imaginii unui oraş.

La lecţiile de antreprenoriat te învaţă că şansele de succes ale unei afaceri noi cresc dacă aceasta e derulată pe o piaţă liberă, slab exploatată de concurenţă. Nu doar companiile concurează între ele, ci şi oraşele. Concurează pentru investitori, pentru venituri bugetare, pentru locuri de muncă, pentru dezvoltare turistică şi pentru imagine, iar noi credem că sportul poate avea o contribuţie pe această linie, mai ales dacă ne orientăm către o serie de sporturi mai puţin cunoscute la noi, dar tot mai populare peste graniţe. Adică, revenind la modelul din lumea afacerilor, vorbim despre acea piaţă liberă, pe care concurenţa, adică alte oraşe mari, nu o exploatează deloc. Pe cale de consecinţă, în episodul de acum din rubrica "Se Poate!" şi în cele care vor urma vă vom prezenta o serie de sporturi inedite, aflate în plină ascensiune din punct de vedere al popularităţii şi al numărului de practicanţi şi spectatori.

Începem cât se poate de simplu, cu un joc aparent banal, cel de leapşa, care în vestul Europei şi mai ales peste Ocean a fost dus la un nivel cu totul neaşteptat. Aşa a apărut ceea ce am putea să numim "leapşă competitivă" sau "leapăşă extremă", o combinaţie între alergat şi parkour, care se desfăşoară într-o arenă specială, plină cu obstacole. Pe măsură ce acest sport a evoluat a apărut şi World Chase Tag, o competiţie internaţională lansată în 2011, care între timp a ajuns la nivelul de a umple tribunele sălilor de sport, a avut şi o ediţie proprie de campionat european şi care se bucură de audienţe mari în Statele Unite, unde e televizată de postul de sport al grupului NBC, dar şi în Marea Britanie, unde e televizată de BBC 4. Regulile jocului sunt simple, competitorii din două echipe intră într-o arenă înconjurată de spectatori şi au un anumit timp la disoziţie în care, după caz, fie să-i prindă pe ceilalţi, fie să nu se lase prinşi. Frumuseţea e dată de obstacolele prezente în arenă, care pe de o parte contribuie la spectacolul acestui sport şi la elementul imprevizibil, iar pe de altă parte testează calităţile atletice ale practicanţilor. Vestea bună este că o arenă de acest gen nu este deloc dificil de amenajat, nici din punct de vedere al spaţiului necesar, nici din punct de vedere al costurilor, investiţia fiind mai degrabă similară celei pentru un skate park de exemplu. Exploatată corespunzător, o arenă de acest gen ar putea pune oraşul pe hartă într-un sport aflat în plină expansiune.

Campania „Se poate!” continuă zilele viitoare cu noi exemple, idei şi soluţii creative. Urmăreşte în continuare Telegrama.ro! Ne poţi ajuta şi lăsându-ne comentarii aici sau pe pagina de Facebook a redacţiei şi distribuind acest articol dacă ţi-a plăcut.

(Foto: ready10.media)

Image