#SePoate! Mijloacele de transport în comun pot deveni o pată de culoare într-un oraş

#SePoate! Mijloacele de transport în comun pot deveni o pată de culoare într-un oraş
Image
Ne vedem și pe Facebook!
Image
Rămâi conectat, cu Google News!

În rubrica „Se Poate!”, dedicată unor idei creative şi sugestii pentru autorităţile locale, am declarat aprilie luna artei stradale, iar exemplele de astăzi arată cum mijloacele de transport în comun se pot transforma într-un fel de şevalet pe roţi. Într-adevăr mai neconvenţional, conceptul nu e neapărat primul care îţi vine în minte când spui "artă stradală", cu toate că are în mod clar legătură şi cu arta, şi cu strada, reuşind, practic, să transforme autobuzele sau tramvaiele într-o pată de culoare care se plimbă prin oraş.

În esenţă, conceptul nu e neapărat nou, dacă ne raportăm fie şi numai la celebrul tramvai al copiilor, care a circulat iarnă de iarnă, împodobit cu decoraţiuni specifice sezonului, pe traseele din Ploieşti, având până la urmă rolul de a le aduce o mică bucurie privitorilor. Întrebarea este dacă această idee, urmărind acelaşi rol, ar putea fi extinsă la mai multe trasee şi pe o perioadă de timp mai îndelungată, evident fără să afecteze într-un mod substanţial veniturile pe care firma de transport public le obţine din colantarea autobuzelor şi folosirea lor ca spaţii publicitare, în măsura în care mai rămân vehicule disponibile. Ideea este aplicată în multe localităţi din Occident şi începe să-şi facă loc, uşor-uşor, şi în România, de altfel imaginile de mai jos cu tramvaiele viu colorate fiind din Bucureşti.

{cwgallery}

Şi municipiul Iaşi a aplicat acum câţiva ani o idee inedită, cu un tramvai pe carosaeria căruia erau întruchipate mai multe personalităţi care au marcat viaţa culturală a oraşului, numai că la momentul respectiv iniţiativa a generat o controversă, din cauza alegerii cel puţin neinspirate ca printre personalităţi să fie şi Nicolae Labiş, decedat tocmai în accident de tramvai. Dincolo de această gafă în execuţie, îndrăznim să spunem că ideea în sine a fost una extrem de interesantă şi ar putea fi aplicată şi dezvoltată şi în alte localităţi.

Campania „Se poate!” continuă zilele viitoare cu noi exemple, idei şi soluţii creative. Urmăreşte în continuare Telegrama.ro! Ne poţi ajuta şi lăsându-ne comentarii aici sau pe pagina de Facebook a redacţiei şi distribuind acest articol dacă ţi-a plăcut.

Image