Au fost depuse 28 de oferte pentru tronsonul Buzău – Focșani din Autostrada Moldovei

Buzău – Focșani
Image
Ne vedem și pe Facebook!
Image
Rămâi conectat, cu Google News!

Sectorul Buzău – Focșani, cu o lungime totală de 82,44 km, este împărțit în patru loturi. Aceasta este a doua secțiune din A7 Autostrada Moldovei care va începe în Prahova, la Dumbrava, unde va exista și un nod rutier care va asigura legătura cu A3 București – Ploiești.

Pentru Tronsonul 1, de 4,60 km, între Buzău - Vadu Pașii, având o valoare estimată la 858.849.630,25 de lei, fără TVA, au fost depuse opt oferte, de constructori din România, Italia, Turcia. Sunt interesate de acest lot: Asocierea BOG’ART SRL – RIZZANI DE ECCHER S.p.A – ARTERA BLUE SRL (România – Italia – România), Asocierea DRUM ASFALT SRL – OPR ASFALT SRL – OBRAS PUBLICAS Y RAGADIOS S.A. – TRAMECO S.A. (România - Spania), Asocierea KOLIN INSAAT TURIZM SANAYI VE TICARET AS – ALEXCOR TRADING SRL (Turcia – România), Asocierea MAVGO HOLDING S.R.L. - DANLIN XXL S.R.L. (România - România), Asocierea NUROL INŞAAT VE TICARET A.S. - MAKYOL INŞAAT SANAYI TURIZM VE TICARET A.S. (Turcia), Asocierea OZALTIN INŞAAT TICARET VE SANAYI A.S. - FERNAS iNŞAAT A.S. (Turcia), Asocierea SA&PE CONSTRUCT SRL – SPEDITION UMB SRL – TEHNOSTRADE SRL (Romania) și TEKFEN INSAAT VE TESISAT A.S. (Turcia).

Tronsonul 2 (30,8 km), Vadu Pașii-Râmnicu Sărat, a atras șapte constructori și asocieri din România, Turcia și Italia: Asocierea BOG’ART SRL – TODINI COSTRUZIONI GENERALI S.p.A. – S.C. TANCARD S.R.L. (România – Italia – România), Asocierea MAVGO HOLDIN S.R.L. – S.C. DANLIN XXL S.R.L (România), Asocierea S.C. SA & PE CONSTRUCT S.R.L. – S.C. SPEDITION UMB S.R.L. – S.C. TEHNOSTRADE S.R.L. – S.C. INTERTRANSCOM IMPEX S.R.L. (România), Asocierea NUROL INŞAAT VE TICARET ANONIM ŞIRKETI – MAKYOL INŞAAT SANAYI TURIZM VE TICARET ANONIM ŞIRKETI (Turcia), Kolin Insaat Turizm Sanayi ve Ticaret A.S. (Turcia), Tekfen İnşaat ve Tesisat A.Ş. (Tekfen Construction & Installation Co., Inc.) (Turcia),  TASYAPI INSAAT TAAHHUT SANAYI VE TICARET A.S. (Turcia). Contractul pentru acest lot are o valoare estimată la 1.642.233.646,58 de lei, fără TVA.

Pentru Tronsonul 3 (36,1 km), Râmnicu Sărat – Mândrești Munteni au fost primite cinci oferte de la constructori din România și Turcia: ASOCIEREA S.C. DANLIN XXL S.R.L. - S.C. MAVGO HOLDING S.R.L. (România), KOLIN INSAAT TURIZM SANAYI VE TICARET A.S.  (Turcia), ASOCIEREA NUROL INŞAAT VE TICARET ANONIM ŞIRKETI - MAKYOL INŞAAT SANAYI TURIZM VE TICARET ANONIM ŞIRKETI (Turcia),  ASOCIEREA SC SA & PE CONSTRUCT SRL – S.C. SPEDITION UMB S.R. L. - S.C. TEHNOSTRADE S.R.L. - S.C. INTERTRANSCOM IMPEX S.R.L.  (România), TEKFEN İNŞAAT VE TESISAT A.Ş. (TEKFEN CONSTRUCTION & INSTALLATION CO., INC.) (Turcia). Vorbim, în acest caz, despre un contract cu o valoare estimată la 1.834.367.380,36 de lei, fără TVA, acesta fiind și cel mai mare dintre cele pentru loturile aflate între Buzău și Focșani.

Alte opt oferte, din partea unor firme din România, Grecia, Italia și Turcia, au fost depuse pentru obținerea contractului de  954.651.123,74 de lei, fără TVA, ]n vederea construirii lotului 4, (10,94 km), Mândrești Munteni- Focșani Nord: Asocierea TANCRAD SRL – BOG’ART SRL – TODINI COSTRUZIONI GENERALI SpA (România - Italia), AKTOR SA (Grecia), Asocierea DANLIN XXL S.R.L. - MAVGO HOLDING S.R.L. (România), Asocierea SA&PE CONSTRUCT SRL – SPEDITION UMB SRL – TEHNOSTRADE SRL (România), Asocierea NUROL INŞAAT VE TICARET ANONIM ŞIRKETI - MAKYOL INŞAAT SANAYI TURIZM VE TICARET ANONIM ŞIRKETI (Turcia), Asocierea Kolin Insaat Turizm Sanayi ve Ticaret ANONIM SIRKETI – ALEXCOR TRADING SRL (Turcia - România), Asocierea OZALTIN INŞAAT TICARET VE SANAYI A.Ş. - FERNAS ÎNŞAAT A.Ş (Turcia), TEKFEN İNŞAAT VE TESISAT A.Ş. (Turcia).

Termenele de execuție sunt de 20 de luni pentru Tronsoanele 1 și 4, respectiv 26 de luni pentru Tronsoanele 2 și 3, a anunțat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

Comisiile de Evaluare vor analiza ofertele în conformitate cu prevederile documentațiilor de atribuire și cu legislația în vigoare în domeniul achizițiilor publice.

Secretatul de stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scrioșteanu, a  precizat că A7 va avea, între Buzău și Focșani, șase noduri rutiere și 41 de poduri, pasaje, viaducte. De asemenea, proiectul cuprinde și realizarea unei variante de ocolire pentru municipiul Focșani, în zona de est, între DN 2 și DN 2D.

“Autostrada Buzău – Focșani face parte din Coridorul 3 – București – Regiunea NE (Moldova) și reprezintă o prioritate absolută la nivel național. Dezvoltarea infrastructurii rutiere prin construcția unei autostrăzi în lungul acestui coridor va conduce la creșterea traficului rutier prin generarea de noi călătorii și atragerea de noi investiții în ariile urbane. Coridorul facilitează accesul în zona turistică Neamț sau nordul Moldovei. Coridorul se desfășoară la contactul dintre Subcarpații Curburii și Câmpia Română între Ploiești și Mărășești, Culoarul Siretului între Mărășești și Pașcani, Podișul Sucevei între Pașcani și Siret”, notează și cei de la CNAIR, în informarea pe această temă.

Finanțarea sectorului de autostradă Buzău – Focșani este asigurată prin PNRR.

Image