Acuzații împotriva unora dintre marile magazine, care ar încerca să profite de "apetitul" oamenilor pentru cumpărături, în contextul pandemiei, au fost lansate de mulți în ultima perioadă, însă nu tot atâtea au fost și dovezile concrete care să vină în sprijinul sesizărilor.
Un ploieștean ne-a trimis, însă, la redacție, ceea ce susține că este dovada scumpirii peste noapte a unui produs alimentar.
Acesta a cumpărat sâmbătă, pe 28 martie, din magazinul Mega Image aflat la Complex Nord, un pachet de piept de pui vidat. Omul a plătit aproape 15 lei pentru mai puțin de 250 de grame, lucru care i-a atras atenția. Așa că, acasă, a studiat mai bine ambalajul ca să descopere că eticheta valabilă, scanată la casa de marcat și pe care era indicat un preț de 61,40 lei/kg era aplicată peste una identică, printată pentru același produs și același pachet, cu diferența că, anterior, acesta costase... 39,99 lei/kg.
Clipul realizat de un bucureștean, săptămâna trecută, a devenit viral pe rețelele de socializare. Acesta semnala scumpirile practicate în magazinele aceleiași companii.
Dacă reprezentanții Mega Image doresc să ofere un punct de vedere cu privire la aspectele sesizate de clienți o pot face pe adresa
UPDATE:
La solicitarea Telegrama, reprezentanții lanțului de magazine Mega Image au explicat situația reclamată de clientul din Prahova.
“Produsul alimentar menționat, piept de pui vidat, a fost etichetat greșit de către furnizor, respectiv Caroli Foods Group. De asemenea, menționăm că produsul nu a avut valoarea de 39.99 lei/kg și nu a înregistrat nicio modificare de preț în ultimele luni. Am făcut deja verificări pentru a ne asigura că toate produsele de acest fel au eticheta corectă. Regretăm situația neplăcută creată și mulțumim clienților pentru vigilență!”, au transmis aceștia.
În același punct de vedere, reprezentanții Mega Image au răspuns și acuzațiilor propagate în ultimele săptămâni, pe rețelele de socializare, referitoare la scumpiri care ar fi fost aplicate în rețea în această perioadă de criză:
"În articol, este inclus și mesajul video din social media, pe care îl considerăm defăimător, făcut doar cu scopul de a aduce prejudicii de imagine companiei, cu atât mai mult cu cât include cuvinte jignitoare. În ceea ce privește prețurile, au existat unele modificări la anumite produse, ca urmare a măsurilor critice impuse în contextul pandemiei generate de COVID-19, care au apărut pe întreg lanțul de producție și de distribuție. A fost explicată situația și de către Asociația Marilor Rețele Comerciale din România printr-un comunicat de presă.
Așa cum am anunțat, noi, Mega Image, încă de la începutul acestei perioade foarte solicitante pentru noi toți, am fost extrem de implicați în identificarea de soluții care să atenueze impactul asupra clienților noștri. Astfel, am luat măsuri de urgență pentru a limita creșterea prețurilor produselor la raft, comercializate în magazinele noastre și pentru a echilibra prețurile în această perioadă.
Am făcut reduceri semnificative de prețuri la peste 1.000 de produse de bază, alimentare și nealimentare, din cele mai solicitate categorii în această perioadă, precum: lactate, ulei, zahăr, orez, paste, mălai, făină de grâu, băuturi, produse de igienă și de curățenie. În același timp, au fost reduse prețurile și la peste 150 de legume și fructe, care reprezintă 75% din întreaga categorie. Reducerile sunt deja în toate magazinele Mega Image și în online, pe www.mega-image.ro , unde pot fi verificate direct toate prețurile.
Mai mult, ne angajăm ca în perioada următoare să nu operăm niciun fel de creșteri de preț la raft pentru toate produsele din portofoliul nostru, cel puțin până la finalul lunii aprilie 2020."