EXAMENE 2024. Simularea la Limba și literatura română: peste 70% dintre elevi nu au respectat regulile de punctuație. Una din 10 lucrări a avut nevoie de recorectare

EXAMENE 2024 simulare romana 2024
Image
Ne vedem și pe Facebook!
Image
Rămâi conectat, cu Google News!

EXAMENE 2024. Analiza în funcție de răspunsurile date de elevii de a VIII-a la fiecare dintre itemii la simularea probei la Limba și literatura română scoate la iveală punctele slabe ce trebuie corectate până la momentul examenului din vară. Din 164.593 de candidați care au susținut testarea, 121.759 au avut note peste 5, dar numai 44 au predat lucrări evaluate cu 10. Trebuie remarcat însă și numărul mare de teze recorectate, după ce între notele primilor evaluatori au fost constatate diferențe de peste un punct.

Analiza detaliată a rezultatelor la Limba și literatura română, în funcție de gradul de reușită pe fiecare item, a fost întocmită de Ministerul Educației în baza datelor furnizate de platforma în care au fost încărcate și corectate lucrările.

 

 

Oficialii din Ministerul Educației au mai anunțat și că peste 11% dintre lucrările la această disciplină, adică 18.744 de teze au fost recorectate, față de numai 404 la Matematică.

„Conform metodologiei de organizare și desfășurare a examenelor naționale, la o diferență mai mare de un punct între notele acordate de cei doi evaluatori, lucrările sunt recorectate de alți doi evaluatori, nota finală fiind obținută ca medie aritmetică a celor două note cu valori centrale, după eliminarea notelor extreme (cea mai mare și cea mai mică)”, menționează reprezentanții Ministerului.

Precizările sunt importante în contextul în care este pentru prima dată când simularea se derulează în condiții similare cu cele de examen, digitalizat, iar lucrările nu au mai fost corectate de către profesorii din unitatea de învățământ, fiind distribuite aleatoriu evaluatorilor din toată țara.

Subiectele date la simularea la Limba și literatura română pot fi consultate AICI.

Baremul de corectare poate fi consultat AICI.

 

 

 

 

Image