Lămuriri privind monitorizarea activității cadrelor didactice, în cadrul cursurilor on-line

Lămuriri privind monitorizarea activității cadrelor didactice, în cadrul cursurilor on-line
Image
Ne vedem și pe Facebook!
Image
Rămâi conectat, cu Google News!

Ministrul Educației, Monica Anisie, a solicitat la un moment dat inspectorilor școlari să intensifice activitatea de monitorizare a cursurilor on-line, invocând reclamații primite din partea părinților care acuzau că unii dascăli nu susțin orele. Declarația a creat un val de nemulțumire în rândul dascălilor, care invocă, la rândul lor, prevederile legislative potrivit cărora activitatea cadrului didactic nu poate fi perturbată, iar directorul ori inspectorul trebuie să aibă acordul cadrului didactic pentru a participa la curs, regulă care se aplică, evident, și în on-line.

De menționat este că, din start, temerile cadrelor didactice nu prea aveau fundament. De principiu, participarea la cursurile on-line susținute prin intermediul platformelor educaționale nu este posibilă decât cu permisiunea celui care organizează cursul. În lipsa parolelor și a acceptului din partea organizatorului, accesul nu este permis.

Au existat, însă, și cazuri în care cursurile au fost accesate și de către persoane neautorizate. De aici a apărut și nevoia introducerii unor declarații prin care părinți, elevi și dascăli deopotrivă să-și ia angajamentul că nu vor înregistra cursurile la care asistă.

În acest context vin lămuririle aduse de conducerea ISJ Prahova și transmise în unitățile de învățământ printr-o scrisoare metodică.

"Monitorizarea activităţii de către directorul școlii se face cu acordul cadrelor didactice. Refuzul repetat (de minim trei ori) al unui cadru didactic, de a fi monitorizat, atrage sancţiuni conform legii. Monitorizarea activităţii de către reprezentanţii ISJ Prahova se va face pe baza unui plan de control anunțat", precizează documentul elaborat de Inspectoratul Școlar Județean Prahova.

De asemenea, "începând cu data de 1 noiembrie 2020, pentru consemnarea prezenţei cadrelor didactice care desfășoară activitate didactică cu prezenţa fizică în unitatea de învăţământ, respectiv pentru activităţile care se desfășoară on-line în alt spaţiu decât cel al unităţii de învăţământ, se va aplica Nota MEC nr. 10335 / 09.10.2020 privind utilizarea modelelor de Condica de prezenţa / Fișa de prezenţa destinate consemnării prezenţei cadrelor didactice".

Legat de derularea cursurilor, în învățământul preuniversitar, în această perioadă, scrisoarea metodică mai face următoarele mențiuni:

"- unităţile de învăţământ sprijină prin încheierea unui contract de comodat, dotarea cadrelor didactice cu echipamente IT necesare activităţii on-line;

- cadrele didactice pot alege ca lucrul on-line să se desfășoare de la școală; în acest caz, se pot organiza centre de predare la unele unităţi școlare care pun la dispoziţie echipamente IT, în vederea reducerii cheltuielilor cu agentul termic;

- în situaţia mai sus-mentionată, predarea se face din clase separate pentru fiecare cadru didactic, asigurându-se echipamentele IT necesare, cu respectarea măsurilor sanitare;

- întreruperea agentului termic se face numai parţial, astfel încât personalul care își desfășoară activitatea în incinta unităţii să aibă condiţii optime de lucru;

- personalul didactic care dorește predarea de la unitatea de învăţământ își menţine opţiunea pentru toată perioada de sistem on-line;

- lucrul în sistem on-line nu este considerat telemuncă / muncă la domiciliu, nefiind necesară încheierea niciunui act adiţional la CIM;

- în această perioadă, sporurile se acordă conform legii;

- activităţile școlare se desfășoară prin respectarea orarului stabilit la nivelul unităţii."

Sursa foto: viata-libera.ro

 

 

Image