Pasarele peste Dâmbu mai scumpe cu 25%, după ce Administraţia Apele Române a estimat debite mai mari

Pasarele peste Dâmbu mai scumpe cu 25%, după ce Administraţia Apele Române a estimat debite mai mari
Autorităţile ploieştene, nevoite să achite cu 25% mai mult pentru reconstruirea a două pasarele peste Dâmbu, după ce Apele Române au impus ca noile structuri să fie mai înălţate decât cele vechi (Foto: studiu de fezabilitate)
Image
Ne vedem și pe Facebook!
Image
Rămâi conectat, cu Google News!

Valoarea unui proiect de construire a două pasarele peste pârâul Dâmbu, în Ploieşti, a crescut cu 25%, după ce Administraţia "Apele Române" a estimat debite hidraulice mai mari decât cele luate în calcul iniţial de proiectanţi, practic obligând autorităţile să înalţe considerabil structurile.

Consiliul Local Ploieşti a aprobat în această săptămână actualizarea devizelor pentru demolarea celor două pasarele peste Dâmbu situate în dreptul străzii Neajlov şi al străzii Cometului şi construirea unora noi. Valorile totale estimate au crescut cu aproape 25% faţă de cele care fuseseră aprobate în urmă cu un an, de la 478.000 până la puţin peste 597.000 de lei cu tot cu TVA.

Măsura a fost luată după ce structura regională a Apelor Române a transmis o notificare privind dimensionarea hidraulică, practic estimând debite pe Dâmbu mai mari decât cele luate în calcul iniţial şi obligând proiectanţii să ridice garda mai mult decât la vechile pasarele care au existat în zonă. Automat, e nevoie de lucrări suplimentare atât pentru înălţarea structurii de rezisetnţă şi reprofilarea albiei, cât şi pentru amenajarea rampelor de acces şi refacerea trotuarelor.

Astfel, în cazul pasarelei din dreptul străzii Neajlov, valoarea estimată a întregii lucrări a crescut cu aproape 68.000 de lei, de la 253.000 în 2021 la peste 321.600 acum. "În urma dimensionării hidraulice la debitele comunicate de ABA Buzău - Ialomiţa, pentru debitul cu asigurare Q5% pasarela are o gardă de 1.00m ce trebuie asigurată în conformitate cu Legea apelor. Dacă s-ar fi proiectat cu pantă pentru racordarea la trotuarele existente nu s-ar mai fi asigurat garda de 1.00m. La faza DALI nu au fost cerute debite pentru dimensionarea hidraulică. Datorită diferenţei de nivel între malul stâng şi malul drept, pentru a asigura accesul persoanelor cu dizabilităţi, pe malul stâng dinspre strada Apelor a fost proiectată o rampă cu pantă maximă de 8%, cu lungimea de 8.00m (cantităţi suplimentare faţă de DALI)", se arată în studiul actualizat privind demolarea vechii pasarele şi construirea celei noi. Cu aceeaşi ocazie au fost aduse modificări şi în privinţa fundaţiei şi au fost considerate necesare şi lucrări de reprofilare a albiei pe 40 de metri în amonte şi 20 în aval. O situaţie aproape identică apare şi la pasarela din dreptul străzii Cometului, unde valoarea totală estimată s-a majorat de la 224.600 la aproximativ 275.500 de lei.

Cele două obiective fac parte dintr-un program mai amplu derulat de autorităţile ploieştene, după ce spre finalul lui 2020 au descoperit că pentru mai multe poduri rutiere şi pasarele pietonale peste Dâmbu existau expertize tehnice din care reieşea că acestea sunt într-o stare avansată de degradare. Primele măsuri, luate încă de atunci, au fost de închidere a accesului pe unele dintre ele, respectiv de limitare a vitezei şi a numărului de maşini pe podurile rămase în uz. Pe parcurs, unele dintre obiectivele vizate au intrat în lucrări de refacere.

Urmăreşte pagina de Facebook „Telegrama” pentru ştiri şi analize de ultimă oră!

Image